Veelgestelde Vragen

1. Bestellen 
2. Geldzaken

3 Bezorgen
4 Retourneren
5 Garantie
6 Overig

1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik bestellen bij Van de Krant?
Bestellen bij Van de Krant is heel eenvoudig. 

Stap 1. Plaats de gewenste artikelen in de winkelmand
•    Kies de producten in de shop die u graag wilt bestellen en plaats ieder gewenst artikel in uw winkelmand. 
•    Rechts bovenin het scherm ziet u uw winkelmandje. 
•    Heeft u alles wat u wenst te bestellen in de winkelmand dan klikt u op ‘Bestel nu’. U krijgt de complete winkelmand te zien. 
•    In uw winkelmand kunt u de artikelen nog wijzigen (verwijderen, aantallen aanpassen) en uw eventuele kortingscode invoeren. 
•    Nadat alles compleet is klikt u op ‘Afrekenen’.

Stap 2. Persoonlijke gegevens invoeren
•    Na uw keuze gemaakt te hebben vult u uw adres- en factuurgegevens in.
•    Tenslotte gaat u naar de betaalmogelijkheden en kiest u de gewenste betaaloptie en vervolgt met het plaatsen van de bestelling. De producten worden hierna zo spoedig mogelijk aan u verzonden.
 

1.2 Wat zijn de verzendkosten?

Kleine bestellingen (brievenbus post) worden door PostNL aan u verzonden. U betaalt hiervoor veelal € 2,95 per bestelling.

Grote bestellingen worden met DHL Parcel verzonden. U betaalt hiervoor veelal € 4,95 per bestelling. Het pakket wordt vier maal bij u (of uw buren) aangeboden, tweemaal overdag en tweemaal 's avonds. Daarna wordt het pakket naar ons retour gezonden en komen de kosten voor het opnieuw versturen voor uw rekening.
 

1.3 Wat is de status van mijn bestelling?

Van de Krant werkt samen met PostNL en DHL Parcel. Zodra het pakketje voor verzending klaar staat, ontvangt u een e-mail.

Indien het een groot pakket is dat niet door de brievenbus past, maken wij gebruik van DHL Parcel. U ontvangt een bevestigingsmail met daarin de track and tracé code van DHL Parcel  zodat u uw bestelling kunt volgen en weet wanneer het geleverd wordt.

Indien het een klein pakket is dat door de brievenbus past, maken wij gebruik van PostNL. U ontvangt een e-mail dat het product is aangeboden voor levering bij PostNL maar geen track and tracé code, omdat PostNL hier voor busstukken geen mogelijkheid toe heeft.
 

1.4 Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is niet mogelijk om uw order te annuleren nadat u de betaling heeft voldaan. Zodra u het pakket ontvangen heeft kunt u deze volgens de normale retourprocedure terugsturen en ontvangt u binnen 10 dagen uw geld terug.
 

1.5 Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Van de Krant levert helaas geen bestellingen over de Nederlandse grens.
 

1.6 Ik heb een kortingscode, hoe gebruik ik die?
Nadat u klaar bent met winkelen gaat u naar uw winkelmand. In uw winkelmand kunt u de kortingscode invoeren door te klikken op ‘Voer uw kortingscode in’. Klik op ‘Activeren’ en uw korting wordt verrekend.

Voorwaarden kortingscodes:
- Kortingscode is eenmalig bij een online bestelling te gebruiken
- U kunt slechts 1 kortingscode per bestelling gebruiken
- Het totale tegoed van de kortingscode dient in één keer gebruikt te worden, de restantwaarde van de kortingscode vervalt
- De kortingscode is altijd exclusief verzendkosten, deze dienen nog apart betaald te worden 
- Het is niet mogelijk om een abonnement met een kortingscode af te sluiten
- Indien het bedrag van de kortingscode onvoldoende is om de gehele aankoop te betalen dan kunt u het resterende bedrag bijbetalen. 

Problemen gebruik kortingscode
Let bij het invoeren van de kortingscode op het gebruik van hoofdletters en cijfers met name een 0 (nul) of O (hoofdletter o) en 1 (één) en I (hoofdletter l)

Indien u er verder niet uitkomt, kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Vermeld hierbij de code zodat wij deze kunnen controleren.
 

2 Geldzaken

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij Van de Krant op verschillende manieren betalen.

iDEAL
Maakt u gebruik van internetbankieren van de Rabobank, van Lanschot, ING, ASN bank, Knab, ABN AMRO, Triodos Bank, SNS bank of RegioBank, dan kunt u direct, gemakkelijk en vertrouwd betalen op basis van de beveiligingsmethodes van uw eigen bank. U komt automatisch terecht op de bekende website van uw bank waar de betaalopdracht al klaar staat.

Creditcard (Visa en MasterCard)
Bij het betalen met creditcard geeft u veilig en vertrouwd uw creditcardgegevens door via onze beveiligde omgeving. Van de Krant zorgt daarna samen met Adyen en uw eigen creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Het bedrag zal een aantal dagen na levering van het product worden afgeschreven. We accepteren alleen Nederlandse en Belgische creditcards.

Vooruitbetalen
Uw bestelling wordt verwerkt zodra uw betaling (binnen 1 week) bij ons is bijgeschreven. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, maken wij de bestelling voor u in orde. Houd er rekening mee dat wij de producten slechts 1 week voor u reserveren.
 

2.2 Wat is mijn IBAN nummer?
Uw IBAN rekeningnummer kunt u  vinden op uw rekeningafschriften en in de internetbankieren omgeving. Ook kunt u uw IBAN vinden door uw huidige rekeningnummer in te voeren op www.ibanbicservice.nl. Dit is een tijdelijke service van de banken.
 

2.3 Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle genoemde prijzen bij Van de Krant zijn inclusief het Nederlandse BTW tarief. Het BTW tarief is zichtbaar op uw pakbon.
 

3 Bezorgen

3.1 Wat is de levertermijn?

De verwachte levertijd staat vermeld op de productpagina, in uw winkelmandje en in de orderbevestiging die u van ons ontvangt. Voor de meeste producten geldt een leverbelofte van 1 tot 3 werkdagen, na de dag van het plaatsen van uw order.

Als u meerdere artikelen bij ons bestelt, streven wij ernaar om alle artikelen in één keer naar u toe te zenden, mits dit binnen drie dagen kan plaatsvinden. Mocht dit niet het geval zijn, worden de artikelen die op voorraad zijn, direct naar u toe gezonden. De overige artikelen ontvangt u zodra deze bij ons op voorraad zijn.

Van de Krant werkt samen met PostNL en DHL Parcel. Zodra het pakketje voor verzending klaar staat, ontvangt u een e-mail.

Grote bestelling
Indien het een groot pakket is dat niet door de brievenbus past, maken wij gebruik van DHL Parcel. U ontvangt een bevestigingsmail met daarin de track and tracé code van DHL Parcel  zodat u uw bestelling kunt volgen en weet wanneer het geleverd wordt.

Kleine bestelling
Indien het een klein pakket is dat door de brievenbus past, maken wij gebruik van PostNL. U ontvangt een e-mail dat het product is aangeboden voor levering bij PostNL maar geen track and tracé code, omdat PostNL hier voor busstukken geen mogelijkheid toe heeft.
 

3.2 Wie verstuurt mijn pakket?
Van de Krant werkt voor het uitleveren van de producten met het verzendhuis HCM. Op de pakbon bij uw bestelling staat duidelijk vermeld door wie de bestelling is verstuurd.
 

3.3 Wat gebeurt er als er een verlate levering zal plaatsvinden?
Indien producten wegens groot succes eerder uitverkocht zijn of een vertraging hebben opgelopen in de aanlevering, informeren wij u tijdig middels een e-mail dat de gestelde leverbelofte niet gehaald kan worden. Uiteraard proberen wij het product alsnog zo spoedig mogelijk bij u af te leveren.
 

3.4 Wat is het tijdstip van levering?
Grote bestellingen worden met DHL Parcel verzonden. Het pakket wordt vier maal bij u (of uw buren) aangeboden, tweemaal overdag en tweemaal 's avonds. Daarna wordt het pakket naar ons retour gezonden en komen de kosten voor het opnieuw versturen voor uw rekening. Het is niet mogelijk om zelf een datum of tijdstip voor levering door te geven.
 

4 Retourneren

4.1 Wat moet ik doen als ik een product retour wil sturen?
Het spijt ons als het bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet! Heeft u een verkeerde of beschadigde bestelling ontvangen, neemt u dan contact op met onze Klantenservice zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn met een oplossing. De afdeling Klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088 - 824 5050.

Wilt u uw bestelling retourneren? Stuur het artikel dan binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en samen met de factuur/pakbon naar ons terug. De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor uw rekening, de kosten hiervoor zijn bij PostNL in de meeste gevallen € 6,50. 

Wij zullen zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 10 dagen nadat u het product aan ons heeft verzonden, het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug storten.

Vermeld u alstublieft waarom het product niet voldoet, zodat wij onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren! 

Heeft u vragen? De afdeling Klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088 - 824 5050.

U kunt dit formulier gebruiken om van uw herroepingsrecht gebruik te maken
 

4.2 Hoe verloopt het retourproces?
U kunt u bestelling binnen 14 dagen retourneren. Het adres voor retournering staat vermeld op de pakbon die u bij uw bestelling heeft ontvangen. Nadat Van de Krant uw retour ontvangen heeft, ontvangt u een e-mail. Van de Krant zal dan binnen maximaal 10 werkdagen het factuurbedrag aan u restitueren op het rekeningnummer dat gebruikt is bij aanschaf van het artikel. In de regel zal het factuurbedrag al binnen een paar dagen teruggestort zijn.
 

4.3 Wat zijn de verzendkosten bij retour sturen?
De verzendkosten voor het retour sturen van de producten zijn voor uw rekening, de kosten hiervoor zijn bij PostNL in de meeste gevallen € 6,50.
 

4.4 Kan ik een product ruilen?
Het is niet mogelijk om producten om te ruilen. U dient u oude bestelling volgens de normale retourprocedure terug te sturen binnen de zichttermijn en een nieuwe bestelling te plaatsen via Van de Krant. U ontvangt binnen 10 dagen uw geld retour.
 

4.5 Ik heb niet het juiste artikel ontvangen, wat nu?
Indien u een verkeerd artikel heeft ontvangen door een fout van ons dan kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, middels het contactformulier. Zij nemen dan contact met u op en zorgen snel voor een passende oplossing.
 

5 Garantie

5.1 Ik wil een product retour sturen, wat nu?
Het spijt ons als het bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet! Heeft u een verkeerde of beschadigde bestelling ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice zodat wij u zo snel mogelijk van dienst kunnen zijn met een oplossing. De afdeling Klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088 - 824 5050.

Wilt u uw bestelling retourneren? Stuur het artikel dan binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en samen met de factuur/pakbon naar ons terug. De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor uw rekening, de kosten hiervoor zijn bij PostNL in de meeste gevallen € 6,50

Wij zullen zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 10 dagen nadat u het product aan ons heeft verzonden, het aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten terug storten.

Vermeld u alstublieft waarom het product niet voldoet, zodat wij onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren! 

Heeft u vragen? De afdeling Klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur via 088 - 824 5050.

U kunt dit formulier gebruiken om van uw herroepingsrecht gebruik te maken

Retour adres:
Van de Krant
Energieweg 20
3641 RT Mijdrecht 
 

5.2 Wat moet ik doen als ik een defect artikel heb ontvangen?
Indien u een artikel defect heeft ontvangen kunt u hiervoor contact opnemen met onze klantenservice, middels het contactformulier. Zij nemen dan contact met u op en zorgen snel voor een passende oplossing.
 

6 Overig

6.1 Ik heb een klacht!
We doen er alles aan om de best mogelijke service te bieden, maar er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Uiteraard willen wij hiervan leren om u en andere klanten in de toekomst nog beter van dienst te zijn. U kunt uw klacht melden bij onze klantenservice middels het contactformulier. 
 
U kunt het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR platform 

6.2 Ik heb een commercieel voorstel.
U kunt een commercieel voorstel doen aan Van de Krant middels het contactformulier. U Krijgt dan vanzelf bericht van de juiste persoon binnen Van de Krant.
 

6.3 Ik wil een grote bestelling plaatsen
Mocht u een grote bestelling willen doen van meer dan de toegestane hoeveelheid in onze shop, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Wij gaan dan voor u bekijken wat de mogelijkheden zijn en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
 

6.4 Ik heb een tip of suggestie voor Van de Krant
Wij horen graag van u of er dingen verbeterd kunnen worden in de shop of dat er aanvullingen zijn in ons productaanbod. Dit kunt u doorgeven aan onze klantenservice middels het contactformulier.

6.5 Ik wil contact met de klantenservice

U kunt contact opnemen met de klantenservice middels het contactformulier. U kunt onze klantenservice ook telefonisch bereiken middels onderstaande telefoonnummers.

Van de Krant; 088 – 824 5050
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur.

Abonneeservice: 088 – 824 1111 (voor vragen over de krant)
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 16.00 uur.

Vandekrant.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken van haar of derden om I) het gedrag van bezoekers vast te leggen en te analyseren om de websites en apps te verbeteren, II) om het mogelijk te maken content via social media te delen en III) om de inhoud van haar websites en advertenties beter af te stemmen op je interesses. Zo kunnen we je ook buiten vandekrant.nl relevante aanbiedingen doen. Als je verder surft accepteer je deze cookies. Is dat OK? Ja Nee Meer over cookies »
© Copyright 2017 www.vandekrant.nl